21:16

vaknade som vanligt 5.30. försöker smyga medan alla andra fortfarande sover. gör restaurangen redo i mörker och väntar på gästerna. ler vänligt och frågar om kaffe. serverar, dukar av, dukar om. solen bränner genom taket och svetten kryper längs med ryggraden. går hem med ömma fötter i svarta skor och slänger av mig jeansen så fort jag kommer innanför dörren. sjunker ihop på golvet med datorn och mat, får äntligen sitta efter att ha varit på fötterna tio timmar i sträck. myggbetten gör mig galen och jag kliar tills det blöder. drar ut och springer en runda efter ett par timmar, älskar hur det bränner i vaderna och hur kinderna blir röda; har saknat känslan. köper kvällsmat och dör i sängen. 
     plötsligt känner jag mig pepp och det spritter i nerverna. har inspiration och idéer, fast beslutsångesten är stor. så himla svårt att veta, att känna vad som är rätt. men tankarna är åtminstone där, och det gör mig så fruktansvärt glad bara det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0